torsdag 21 februari 2008

Premiär snart

Igår hade jag grabbkväll med UKK, dvs S och T. Vi brukar träffas under parollen UKK (Uppsala Korsordsklubb), trots att vi hittills inte spenderat ens en minut åt korsord. istället blir det oftast Playstation, öl, bastu, jämföra nya loppisfynd och andra grabbaktiviteter. Mycket trevligt.

Igår kom det upp att vi borde begå säsongspremiär för en annan aktivitet som vi brukar ägna oss åt, nämligen discgolf, så nu planerar vi att spela en runda nästa helg.

För egen del så måste jag ändå säga att säsongsuppehålet har varit kortare än vanligt. Jag spelade faktiskt en 9-hålsrunda så sent som andra advent!

Inför säsongen måste jag nog ta och köpa in ett par nya discar. Alla mina drivers börjar bli ordentligt naggade efter diverse sten- och trädträffar, så där behöver jag förstärkning. Vad som däremot känns skönt är att jag har tre stycken Storm, som faktiskt funkar på de allra flesta kast man kan komma att behöva göra på Domarringen. Förra året funkade mitt Stormspel riktigt bra, men tyvärr behöver man även ett par bra drivers när man kommer iväg och spelar vid Flottsund eller på Järva. Så det blir väl ett par besök på discsport.se för att botanisera lite. Man vill ju alltid bli llite bättre än året innan.

Inga kommentarer: