onsdag 2 maj 2007

Sköna maj välkommen...

Ojojoj, nu har den vanliga sista-april-yran lagt sig och Uppsala har återigen vaknat upp efter en kortare baksmälla. Stan såg precis sådär härligt skräpig ut som man inte vill ha den. De sista minnena av valborgs-sopberget finns fortfarande kvar i form av diverse glaskross på cykelvägarna. Cykelverkstäderna gnuggar händerna...

Jag skulle rapportera från min matlagning i fredags. Det blev riktigt smaskens, eftersom jag tillsammans med de övriga ingredienserna hällde på en söt sherry som fick puttra med chorizon, tomaten, löken och grädden. Toppad med pecorino så blev det en utmärkt god snabbmat. Kan rekomenderas.

Valborgshelgen blev ungefär som vanligt annars. Champagnefrukost, champagnelunch (Jaja, jag vet. Jag hoppade över sillunch i år) och champagnegalopp på smålands. Tacka gud för tvättmaskinen och schampoo. Annars hade jag fortfarande luktat vinäger. Kvällen avrundades med en trevlig middag hemma hos E o P. Mycket trevligt.

Gårdagen gick åt till att ta det lugnt och gå en promenad i Hågadalen. Väldigt trevligt med stadsnära natur och gutefår med lamm.

En sak till innan jag lägger på. Nu har vi slängt ut en auktion på tradera. Ett par limegröna Colorado-tallrikar (Stig Lindberg) som vi hittade på en loppis. Mycket kul! Nu är budgivningen i full gång. På tisdag kväll får vi se hur det slutar!

1 kommentar:

Unknown sa...

Vinägerdoft hade inte varit något nerköp om man säger som så.

Sign
"Han som delar kontor med dig"