fredag 27 april 2007

Hemma en fredagkväll. Mat och loppis!

Ikväll är jag hemma ensam och som vanligt när det händer börjar hjärnan gå igång på vad jag ska fixa för käk. Det är alltid lite kul när man har energi och tid för att kunna fixa lite schysst käk. Det är ju alltid en liten utmaning att laga mat i mitt kök, med tanke på att jag har två kokplattor och ingen ugn... Ikväll har jag dock köpt följande ingredienser: lök, tomat, matlagningsgrädde, fullkornsspagetti och chorizo. Min tanke är förstås att slänga ner allt utom pastan i en stekpanna, brassa på ett kort tag, hälla över den nykokta pastan, röra om och servera, toppad med en gnutta pecorino-ost som jag köpte på Martina för ett tag sedan.

Jag återkommer med en rapport om resultatet.

En annan liten sak. Idag for jag förbi Sirius loppmarknad och köpte 6 stycken ljusblå Gefle-tallrikar av Percy för 20 kr. Man kan inte vara missnöjd efter ett sånt fynd. Tjo!

Inga kommentarer: