torsdag 21 augusti 2008

Pingis!

Ny hobby i mitt liv! Pingis!!!

Jag trodde att jag hade lagt ner min bordtenniskarriär strax efter mellanstadiet Jag hade fel. Då spelade jag ju rundpingis på nästan varje rast i skolan. Eller... Under vinterhalvåret i alla fall. Utom om det var bra väder. Eller om jag inte hade något bättre för mig.

Hur som helst så finns det ett pingisbord i källaren i huset där vi bor och i födelsdagspresent fick jag ett fint pingis-set av P och E. Ett snyggt tre-stjärnigt Stigarack med ett läckert litet rackfodral och tre bollar (hmm, inser just att min sarkasm kanske inte framgick i den ovan skrivna texten...). Hur som helst, trots den inneboende nöridgheten i sporten (förlåt J-O) så var det skitkul att spela. Min top-spinnade backhandsmash satt hyggligt efter att ha legat nere i ca 18 år. Riktigt skoj! Nu ser det ut som att pingis kan bli en återkommande UKK-aktivitet här på mötesplats 134, under kodnamnet PUKK! Vem vet, någon gång i framtiden kanske det kommer bli möjligt med en showdown mot VPP, Vaksala PingisPojkar som tydligen hänger i arbetarbältet runt Vaksala torg. Än så länge är de nog för starka men UKK kommer starkt. Var så säkra...

Inga kommentarer: