fredag 6 juli 2007

Högt flygande planer/ Trött i hela kroppen

I tisdags var jag och en kompis, P, och spelade discgolf (frisbeegolf) på banan på Järva. För amatörspelare som P och mig, som brukar spela på "korthålsbanan" vid Domarringen så var det en rejäl utmaning.

Järva är en av de få banorna i landet där man måste betala för att spela och prisskillnaden mellan att spela en runda och att köpa dagkort, 40kr resp. 60kr, gjorde att vi gick två rundor.

Ett par av av hålen var riktigt spektakulära. 1:an till exempel går över en åskant. Träffar man utkastet fel hamnar man nedanför fairway och har en 5-6 meters höjdskillnad till korgen. Inte bra, men det var heller inte det värsta hålet... Jag lyckades till och med kasta bort en disc, en Valkyrie som jag hade lånat av P. Utkastet höll på att gå riktigt snett, som tur var studsade den mot ett träd. Oturligt nog spelade det ingen roll. Discen försvann in i ett snår bestående av pilträd och ett par ton brännässlor. Vi gav upp sökandet efter ett antal mindre nässelsting på armar och ben.

Kul var det, men ack så jobbigt. Dagen efter var jag matt i hela kroppen och kastarmen och ryggen ömmade. Jobbigt, men ack så kul. Jag och UKK ska försöka ta oss till den nyöppnade banan i Flottsund snart, så jag återkommer med en recension av den så småningom.

Inga kommentarer: