måndag 25 februari 2008

Smygpremiär

Tog en eftermiddagstur på cykeln idag. Turen gick till Domarringens discgolfbana!

Jag spelade 18 hål på de bruna utkasten, par +5 på första rundan, +2 på andra. Banan var skönt befriad från både folk och störande blad på träden, så jag antar att det är nu man ska spela för att sätta nya banrekord. Mitt eget banrekord på Domarringen satte jag faktiskt i mars för ett par år sedan och med tanke på att det var innan man visste vad global uppvärmning var (eller pre-Gore, som man säger) så var nog de yttre förutsättningarna ungefär de samma.

Banan är klart spelbar om man aktar sig för att lägga utkasten på 4:an i den regn/smältvattensdamm som bildats till höger nedanför kullen, ungefär mitt på stigen. Om man nu kan välja var man lägger utkasten :). Ta bara med en handduk eller liknande när du far dit, så du kan torka av din disc efter kasten, lite lera får man räkna med. Själv hade jag inte med någon handduk, utan använde mina gamla läderhandskar istället. Uppsugningsförmågan var sådär...

För övrigt fick jag ytterligare vatten på min kvarn när det gäller min STORM-disc. Den håller för en Domarringen-runda alldeles själv. Bra för mig, eftersom jag inte har någon driver som jag är kompis med just nu. Som jag dock skrev i något tidigare inlägg, jag måste ha ett par nya drivers för spel på andra längre banor.

Inga kommentarer: