torsdag 14 februari 2008

Åt på Konsertbaren igår

Jag och min kära fästmö var på KB igår, för att fira "dagen innan alla hjärtans dag". Jag åt deras vitlöksgratinerade musslor till förrätt och en Serranoinlindad Oxfilé till varmrätt.

Musslorna var bra och goda, även om jag just inte såg så mycket av just gratineringen. Oxfilén var otroligt mör, det kan faktiskt ha varit bland det bästa kött jag ätit. Västerbottensduchessen som serverades till var även den mycket god, men märkligt nog så var inte heller den så gratinerad som man skulle kunna begära. Min fästmös duchess hade en betydligt vackrare stekyta, men min såg faktiskt mest ut som en hög med potatismos. Smakmässigt har jag verkligen inte något att säga om den, gott var det, men utseendet är viktigt det också.

KB är ett säkert kort om man vill ha bra mat i Fålhagen. Vinlistan är även den baserad på ett antal säkra kort, som tex viner från Graham Beck och Jacobs Creek. Säkra kort är det ju inte så gott om i den här staden (med viss reservation för nya Marcos och Tilltugg som jag inte hunnit prova än) sedan Stiernhielms Krog lades ner, men KB lyckas hyggligt med samma sak, bra mat till bra priser.

Inga kommentarer: