torsdag 31 maj 2007

Prylar!!!

Härom dagen när jag var på Clas Ohlson för att kolla på fiskegrejer, så snubblade jag över en Skypetelefon istället. Saker blir så sällan som man tänkt sig...

Eftersom jag inte är en "smutsig PC-användare" utan har en MAC istället så blir resultatet att det är lite knepigt att hitta vissa tillbehör, som tex Skypetelefoner. Den variant jag hittade, IPEVO free.1, har jag kikat på ett tag eftersom den marknadsförs via Skypes hemsida som MAC-kompatibel. När jag då snubblade över den på Clas Ohlson för en halvbillig penning så köpte jag den direkt. Köper man den via skype.com får man betala alldeles för mycket i frakt, så det var aldrig aktuellt.

Efter ett testsamtal med min far (där han dessutom hade den web-kamera inkopplad som jag gav honom i julklapp, mycket skoj), så kan jag bara säga att det är faktiskt skönare att prata i en lur än mot en inbyggd högtalare. Dessutom ligger den bra i handen och mot örat. Med andra ord, det är bara att rekomendera!!

Inga kommentarer: