måndag 7 maj 2007

Lite mat- och vintips

Visst ja!!

Jag vill bara berätta att jag hittat ett nytt favvis-lågpris-bubbel! Tidigare har ju Opera varit schysst bubbel för pengarna, men de senaste gångerna jag druckit det så har det tyvärr mest smakat rätt taskigt. Numera är det Cinzano Riserva som står på shoppinglistan när ett schysst bubbel ska införskaffas. Nu kommer det troligen dröja ett tag tills dess. Jag har minst en flaska kvar sen valborg :). Den är inte sådär jobbigt söt som andra Cinzanovarianter brukar vara utan har en tilltalande strävhet som inte lämnar en jobbigt sirapsaktig sötma som eftersmak. Mycket trevligt!

En annan sak när jag ändå är igång. Igår så tillagade vi en rostbiff med hjälp av en digital stektermometer. Jag kan ju inte säga annat än att "GUD vad smidigt det var!" bra resultat och lätt överblickbart. Till det åt en potatissallad med avocado, scharlottenlök och lite annat gott. Mycket trevlig vår-eftermiddagsmat.

Framåt slutet på veckan kommer säkert några inlägg på stug-temat. Det blir en tripp till Katne (Katrineholm/Vingåker) i helgen som kommer och då lär det bli en del stug-fix.

Inga kommentarer: