torsdag 9 augusti 2007

Kvällstidningar- nej tack, men gärna samhällsinformation

För ca två år sedan bestämde jag mig.

Den av våra kära kvällstidningar som först skrev om Kicki Danielssons "svåra väg tillbaka" eller något som helst om Runar Sögaard, skulle jag bojkotta. Bojkott i detta fall betyder att inte köpa papperstidningen.

Herrarna chefredaktörer på de båda tidningarna (Skåningar och Göteborgare, jag ber om ursäkt, men era lokala tidningar räknas inte in här) verkade ha hört min bön och som genom ett trollslag lyckas, under en period av en vecka, ha både Runar och Kicki på varsin löpsedel. Pang-tjong och kvällstidningarna kommer inte köpas av mig igen.

Det var så länge sedan som de på riktigt ägnade sig åt nyhetsbevakning, så att säga att de har nyhetsredaktioner tycker jag verkligen är att säga för mycket.

Nä, nu ska jag ta en kaffe och bläddra lite i DN.

Inga kommentarer: