tisdag 24 april 2007

Utomhusdrömmar

Nu har jag spenderat alltför stora delar av eftermiddagen med att surfa runt och leta efter... Eldkorgar, fiskrökar och slogbodar! Jag skulle tro att det betyder att man håller på att bli vuxen eller nåt åt det hållet. Kul är det oavsett :D. För er som inte känner till vad en slogbod är så kan jag berätta att det är en vindskyddsliknande byggnad med ett väldigt robust utseende. De är mycket populära i Älvdalen, där ju E har sina rötter. Det fina med en slogbod är att de är väldigt trevliga då man har en eldstad i framkant (under tak) som tex stänger ute myggen. I motsats till vad man skulle kunna tro så tar inte taket eld...

Börjar bli många små idéer som jag skulle vilja förverkliga kring vår lilla stuga. Att pappa beställt in el till den är ju jättebra!! Det förenklar verkligen tillvaron rejält om man vill vara där ett tag. Kylskåp, spis och värme förenklar ju onekligen vistelsen där en del.

Borde verkligen ta en sväng neråt Sörmland snart igen. Pappa och K har jobbbat stenhårt där nere med att röja vass och förbereda för nya bryggan. Ska verkligen bli jättekul att se hur det blivit.

Nä nu får det nog vara "slutjobbat" för dagen. Solen står som spön i backen och här sitter jag och får inte så mycket vettigt gjort. Så kan det bli.

Inga kommentarer: